Prečo reklamné produkty fungujú tak dobre? Nie je to žiadna raketová veda.
Reklamné produkty sa už roky používajú ako nákladovo efektívna marketingová taktika. Sú obľúbené u malých aj veľkých spoločností. Podľa článku SageWorld.com, ktorý pozbieral viacero marketingových štatistík takmer 85% ľudí bude radšej obchodovať s firmou, korá im poskytla nejaký reklamný produkt.
Odhaduje sa, že priemysel reklamných produktov v USA má ročný obrat okolo 20 miliárd dolárov. Pričom niektoré firmy z rebríčka Fortune 500 ako AT&T, General Motors, Pfizer minú na reklamné darčeky okolo 58 až 85 miliónov dolárov ročne.
Je teda jasné, že reklamné produkty fungujú pre rôzne tipy podnikania mimoriadne dobre.
Prečo však tieto darčekové reklamné produkty fungujú tak dobre? Aby ste pochopili, čo stojí za úspechom marketingu pomocou reklamných produktov, zhromaždili sme 5 kľúčových dôvodov, ktoré prispievajú k ich úspechu.
1. Darujte prvý a získajte neskôr
Profesor psychológie Robert Cialdini vo svojej knihe „Zbraňe vlivu“ vyzdvihuje hodnotu princípu reciprocity. Keď niekomu niečo darujete, často cíti potrebu to oplatiť. Reklamné produkty budujú túto reciprocitu vo vzťahoch so zákazníkmi. Nielenže to podporuje obchod, ale aj buduje lojalitu zákazníkov.
Reklamné produkty budujú túto reciprocitnú slučku vo vzťahoch so zákazníkmi. Firmy a inzerenti dávajú reklamné produkty, zákazníci ich oceňujú a zvyčajne budú chcieť obchodovať s firmami, ktoré im dali reklamné predmety.
Nie je to len o reciprocite, poskytovanie darčekových produktov tiež buduje lojalitu zákazníkov. Keď zákazníci vidia, že sa o nich staráte a dávate im veci, ktoré riešia ich problémy, tak sú lojálnejšie k vašej spoločnosti a zostanú s vami dlhšie.
Príklad: Banka, ktorá rozdáva perá s logom firmy a zápisníky, môže vidieť vyššiu lojalitu zákazníkov v porovnaní s bankou, ktorá neposkytuje žiadne darčeky.
2. Nízke náklady, vysoká návratnosť
Darčekové produkty stoja oveľa menej ako drahá reklama na sociálnych sieťach alebo iné prehnane drahé možnosti reklamy, ako sú televízna reklama alebo bilboardové reklamy. Môžete si ich objednať vo veľkých množstvách a využiť tak výhodu z úspor z rozsahu.
Na oplátku za náklady, ktoré Vám vzniknú, sú výhody výrazne väčšie v porovnaní s inými reklamnými médiami. Môžete napríklad investovať 5000 eur do reklám na Facebooku, ktoré zvyčajne zvýšia povedomie o značke na obdobie pár týždňov kedy budete platiť reklamy, alebo môžete investovať rovnakú sumu peňazí do nákupu reklamných produktov, ktoré môžu zvýšiť povedomie na obdobie až 6 až 24 mesiacov.
Takmer 6 z 10 zákazníkov si ponechá reklamné predmety, ktoré im boli poskytnuté, po dobu viac ako 2 rokov. To je jasný znak toho, že udržiavanie vašich reklamných produktov “v obehu” medzi vašimi potenciálnymi a zákazníckymi komunitami pravdepodobne z dlhodobého hľadiska prinesie pozitívne výsledky.
Príklad: Malá firma rozdávajúca reklamné tašky môže získať široké povedomie, keď zákazníci používajú tieto tašky každý deň.
3. Počet videní značky
Reklamné produkty generujú veľké počty videní značky. V prípade digitálnych reklám videnia reklám trvajú iba v obdobiach, keď máte aktívnu kampaň, ale darčekové produkty sú naďalej vystavené mnohým očiam, kým ich potenciálni zákazníci používajú.
Zamyslite sa nad tým, ak ste firma zaoberajúca sa cestovným vybavením a darujete batoh cestovateľovi ako reklamný darček, tak vašu značku a logo si všimne aj niekoľko ďalších cestovateľov, ktorí uvidia váš skvelý reklamný batoh. Sila tohto druhu “vizuálnej reklamy” vytvára povedomie o vašej značke v podvedomí potenciálnych zákazníkov, čo by ich mohlo nakoniec priviesť aj k vašej firme.
4. Budujte značku
Budovanie značky je o budovaní vnímania toho, kto ste v mysli vašich ideálnych zákazníkov. Napríklad, keď ľudia myslia na Apple, myslia na inováciu, špičkovú technológiu a slogan “Think different”. Keď ľudia myslia na Nike, myslia na šport a známy slogan – “Just do it“.
Reklamné produkty majú výhodu zapamätateľnosti. Viac ako 89 % ľudí si vie zapamätať meno inzerenta aj 2 roky po tom, čo od neho dostali reklamný darček. A to znamená, že tieto darčeky sú mimoriadne efektívne pri budovaní značky.
Ak chcete byť niečím známy alebo chcete, aby si Vás ľudia kvôli niečomu pamätali, tak určite vyskúšajte nejaké reklamné predmety.
5. Riešte problém
V neposlednom rade je dobré ak reklamné produkty skutočne riešia nejaký problém vašich zákazníkov. Najlepšie bude ak sa reklamné produkty dokážu stať súčasťou každodenného života vašich zákazníkov v ich osobnom aj pracovnom priestore.
Keď sa niečo stane súčasťou niekoho života, tak to hrá to obrovskú úlohu pri jeho ovplyvňovaní. Platí to najmä vtedy, keď je propagačný produkt, ktorý používajú nejakým spôsobom prispôsobený.
Napríklad, ak používajú pero, na ktorom je ich meno, alebo hrnček s prispôsobeným odkazom, ktorý je pre nich jedinečný. Tak vedzte, že Vás budú mať na pamäti, ak budú niečo potrebovať.
Záver
Reklamné produkty predstavujú efektívny a nákladovo výhodný spôsob, ako priviesť spotrebiteľov do Vašej firmy. Tieto darčeky poskytujú okamžité rozpoznanie značky a umožňujú rozšíriť dosah vašich produktov alebo služieb medzi širšie publikum. Sú tiež vynikajúce na budovanie pevnej zákazníckej základne a zvýšenie lojality zákazníkov.
Nech už sú vaše ciele akékoľvek, reklamné predmety sú neoceniteľným nástrojom v marketingu, s ktorými dosiahnete svoje ciele rýchlejšie a efektívnejšie.
Kontaktujte nás a poradíme vám s reklamnými produktami na mieru pre Vaše podnikanie.