Powered by Smartsupp
Využite 5% ZĽAVU na Vašu prvú objednávku.

🔥 Najväčšie prešľapy vo firemných darčekoch

Reklamné a darčekové predmety sú klasickým nástrojom na budovanie značky. Ale nie každý firemný darček je dobrý nápad. Niektoré promo predmety skončili ako PR katastrofa, čierny humor alebo rovno dôvod na výpoveď z marketingového oddelenia. Tu sú najkontroverznejšie reklamné predmety, ktoré to nielenže prepískli, ale občas aj „usekli“ – doslova. Cigarety pre deti – „marketingová ...

čokoládová lebka s logom

Reklamné a darčekové predmety sú klasickým nástrojom na budovanie značky. Ale nie každý firemný darček je dobrý nápad. Niektoré promo predmety skončili ako PR katastrofa, čierny humor alebo rovno dôvod na výpoveď z marketingového oddelenia. Tu sú najkontroverznejšie reklamné predmety, ktoré to nielenže prepískli, ale občas aj „usekli“ – doslova.

Cigarety pre deti – „marketingová gilotína“ minulého storočia

V 50-tych rokoch niektoré tabakové firmy rozdávali cigarety s logom značky ako reklamné predmety pre tínedžerov. Nešlo o hračky, ale o skutočné cigarety. Dnes by sme to nazvali rovno morálnou gilotínou. Vtedy to však bola bežná stratégia na získavanie budúcich zákazníkov – teda tých, čo to prežili.

Darcek mam ta na haku

Zbrane s logom firmy – keď brandovanie zabíja

Niektoré firmy v USA (hlavne z oblasti loveckého alebo vojenského priemyslu) rozdávali nože, meče, a dokonca mini gilotíny s logom firmy ako VIP promo darčeky. Znie to ako vtip? Nie je. Jeden strojársky veľtrh si dokonca vyslúžil kritiku za to, že mal ozdobnú stolovú gilotínu s logom ako ťažítko. Ak hovoríme o „smrteľnej značke“, toto je doslovný príklad.

tank s logom firmy

Erotické hračky s firemným logom – hraničný darček

Jedna reklamná agentúra sa rozhodla „odviazať“ a poslala svojim VIP klientom sadu erotických hračiek s decentne vyrazeným logom agentúry. Od vibrátora až po putá, všetko v luxusnom balení. Reakcie? Zmes šoku, smiechu a niekoľkých výpovedí obchodných zmlúv. Ako jeden klient napísal: „Vďaka, ale neviem, čo je horšie – darček samotný, alebo to, že ho dostala aj moja manželka.“

eroticke pancuchy s logom

Alkohol tam, kde by mal byť detox

Alkohol ako promo predmet môže byť vkusný – napríklad kvalitné víno pre biznis partnera. Ale ak nemocnica rozdáva fľašu sektu s logom kliniky, niečo nie je v poriadku. Presne to sa stalo v jednej zahraničnej súkromnej klinike, ktorá si chcela „pripíjať“ so svojimi pacientmi. Alkohol ako darček pre pacientov po detoxe? Doslova reklamný bad trip. Marketingový ťah alebo hlúpy výmysel?

Slogan, ktorý vás pošle do hrobu

Jedna poisťovňa chcela byť originálna, tak navrhla reflexné vesty s nápisom: „Aj tak raz skončíte v rakve – buďte poistení.“ Gilotína s gravírovaným logom? Originálne? Možno. Morbidné? Určite. Tento typ brandovaného tovaru ukazuje, že čierny humor sa s marketingom mieša len veľmi opatrne.

Darcekova gilotina s logom

Čo si z toho odniesť?

Reklamné predmety sú silný nástroj – ale v nesprávnych rukách môžu uškodiť. Nie každý firemný darček je vhodný pre každú cieľovku. Morbidita, čierny humor a sexualita môžu zaujať – ale môžu aj zničiť reputáciu. Pri výbere brandovaného tovaru treba myslieť hlavou, nie len kreatívnym egom.

eroticke okuliare

A teraz ty – čo najbizarnejšie si kedy dostal?

Dostal si niekedy firemný darček, z ktorého ti padla sánka (alebo rovno žalúdok)? Napíš nám a zaradíme tvoj príbeh do pokračovania – alebo aspoň do šuplíka s nápisom: „Toto už nikdy!“

Richard Sladký - Linkedin
Richard Sladký
Zakladateľ Promotex.sk, špecialista na reklamný textil

Potrebujete vyrobiť reklamné predmety s logom? Ozvite sa nám.

Zavolajte nám alebo napíšte správu. Preberieme čo potrebujete a navrhneme Vám cenovú ponuku na mieru.

Richard Sladký - zakladateľ Promotex.sk